Alla inlägg under januari 2008

Av himeko - 31 januari 2008 20:45

Har inte funnits tid för så mycket annat idag. Vi hade seminarie på förmiddagen och sedan satt vi ett bra tag och jobbade med problembilder och liknande. Nu ligger vi i varje fall i fas eller möjligen lite före, så det är ju bra. ^_^

Nu pysslar jag med skissteknik, gör om en uppgift med händer och övar lite på genomskinlighet (ett glas just nu). Har fått ihop en hyffsad mängd nu, så jag ska väl snart skissa på metallglans. 

Av himeko - 30 januari 2008 20:41

Har hunnit med mycket idag...

Har varit på föreläsningar, ringt företaget som ska göra spexets kläder (tryckta t-shirts osv) för att få ordning på vad de ville ha för filer. Efter lunch blev det arbete med projektet för att utveckla busshållplatser. Sedan hann jag med att hämta ett paket från slöjd-detaljer innan det var dags för föreningsmöte med spexet. Vissa dagar samlas allt man måste göra, men det är bara att ta sig förbi antar jag. ^_^

Av himeko - 29 januari 2008 08:25

Gick ned på stan en sväng för att köpa nya copic markers, dyra tuschpennor men det enda som är bra nog till skisstekniken, behövde lite fler färger kändes det som. Lyckades snubbla in på Gina och hittade ett par jeans på rea, de sitter bra och är tillräckligt långa (ovanligt nog), så jag passade på att fynda lite.

Nya blad till filofaxen och en liten tvålpump till diskmedlet blev det också (ser så tråkigt ut med plastflaskan). ^_^ 

Av himeko - 26 januari 2008 15:20

Idag är det full rulle hela tiden, eller åtminstone om jag lyckas följa mina egna planer. Ska försöka vara fröken duktig idag (och det vet ju alla att det kommer att gå åt skogen). ^_^

Har redan tvättat 5 maskiner, kl 8 imorse...jag är nästan imponerad av att jag lyckades släpa mig upp och sortera tvätt i tid. Annars är det städning av rummet som gäller i första hand, eller rättare sagt totalsanering. Ska se till att det blir ordning överallt. Sedan ska jag försöka få tid att baka något bröd. Jag är inte så förtjust i köpt bröd, hembakat är ju så mycket godare, dessutom måste jag ju få chansen att röra till igen. Måste hinna gå och handla också, saknas en del basvaror.

Utöver det ska jag hinna göra en del skolarbete också. Nästan tur att jag är förkyld, annars skulle jag ha kännt ett behov av att springa en sväng också (nu får jag ju inte, bättre att bli frisk först).

Mycket att göra med andra ord, men vi får väl se hur det går med det. ^_^ 

Av himeko - 25 januari 2008 15:19

Ska vara i skolan totalt 20 minuter (handledning), i övrigt har jag inga planer på något att fylla ut dagen med :/

Av himeko - 24 januari 2008 19:38

Idag kom det ett trevligt paket från H&M, var ett tag sedan jag beställde grejerna. ^_^ Jag är riktigt nöjd med innehållet.

* Ett par vita shorts i organisk bomull, vitt är snyggt till det mesta på sommaren så det kan aldrig bli helt fel. Många fina detaljer också.

* Ett brunmelerat linne (också organisk bomull). Lite större i storleken än vad jag hade väntat mig. Mitt är lite mörkare än det på bilden.

* En svart blus i bomull. Modellen såg riktigt bra ut på bilden, men jag misstänkte att den kanske inte var så bra på mig. Visade sig i varje fall att den sitter bra och inte är FÖR söt (hur gärna jag än skulle vilja så klär jag inte i söta kläder). 

Av himeko - 24 januari 2008 09:19

Börjar bli lite trött på att föreläsarna inte kan klara att ge tillräckligt information för att vi ska veta vem som ska vara var och när vi ska vara det. Släpade mig till skolan innan 8 imorse och det visade sig att det var den ANDRA gruppen som skulle vara där (de var 3 pers närvarande och vår grupp var fullständig). Det borde inte vara så fruktansvärt svårt att åtminstone säga det en dag i förväg?

Av himeko - 23 januari 2008 06:32

Febern har ju iofs släppt så jag är egentligen mycket piggare. Men jag har så förtvivlat ont i halsen, plus att jag hostar hela tiden. Är kanske inte så stor chans att jag orkar tre föreläsningar, men den första MÅSTE jag gå på och nummer två och tre är nog dumt att hoppa över. Försöker kurera halsen med ingefärsthé med honung, men inte ens det hjälper särskillt bra. o_o

Ovido - Quiz & Flashcards