Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

Veckans inköp

Av himeko - 5 maj 2008 23:18

Egentligen är det väl de två senaste veckornas inköp, mer eller mindre. Men det är bara sjalen som är ett äldre inköp så, veckans får det bli.

Sjalen köpte jag för att ha på Finlandsturnén, behövde helt plötsligt en röd sjal/halsduk och Indiska hade en i en perfekt nyans.

Baddräkten var en ren lyckträff att jag hittade eftersom jag inte letade (har en som fungerar även om den är någon cm för kort för att vara riktigt bra), dessutom var den riktigt billig. ^_^ Normalt sett föredrar jag bikini framför baddräkt, men om man ska simma/snorkla/leka i vattnet någon längre stund kan det vara skönt med bedkläder som man vet sitter på plats.

Linnet från Svea känns som ett perfekt plagg till vita jeans i sommar, sött utan att det blir för mycket. Det enda som saknas är ett par skor som inte är svarta, det enda jag har som fungerar till är ett par vita ballerina som jag lätt får skavsår av.

Fick tag i ett par ballerina i svart skinn från Vagabond också (orkade inte fotografera dem). De är otroligt sköna och kostade dessutom bara 199:-, så trots att det kanske var lite onödigt (har redan ett par i svart skinn) så känns det som ett riktigt bra köp. Nu har jag ju två par att slita på och de är dessutom ganska olika, mina gamla är helt släta med rund tå och de nya har fyrkantigare tå och dessutom lite detaljer.

Sminket kanske inte borde räknas som inköp eftersom jag fick ett presentkort på makeup store i julklapp, nu har jag äntligen utnyttjat det och det blev väl lite mer smink än vad det räckte till. Köpte puder, rouge, concealer, pensel och ett läppstift (som har en helt undebar röd färg med lite guldglitter, inte orange som på bilden). Skulle gärna ha köpt någon ögonskugga också, men det får vänta ett tag.

Sista inköpet blev en flaska Sexed-Up Body Building Tonic från Tigi. Jag har redan hunnit testa det och mitt hår älskar det verkligen (inte lika mycket som deras godisdoftande After-Party, men ändå). Jag får se till att vara lite sparsam med det trots att det är svårt, det känns ju så bra när håret luktar gott och är sådär lagom ruffsigt och lockigt. 

 
 
anna

anna

6 maj 2008 01:15

tack för din söta kommentar!

Ohh cover all mix - ett absolut måste i min necessär.
kram

http://pyttis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av himeko - 8 mars 2009 22:20

Nu flyttar jag hit. Förhoppningsvis till en blogg som fungerar bra. Hoppas att ni följer med och fortsätter läsa. ^_^...

Av himeko - 27 februari 2009 22:16

...att hitta en ny blogg. Annars beror bristen på uppdatering mest på att nästan all min vakna tid går åt till mattestudier. Känns inte helt roligt att skriva om varje dag direkt. ^_^   ...

Av himeko - 20 januari 2009 11:25

Idag har jag: * Gått på föreläsning * Varit på gymmet * Handlat mat * Tvättat * Lagat mat (med tveksamma resultat) * Påbörjat städning   Känner mig väldigt duktig som faktiskt har lyckats göra det mesta jag hade tänkt hinna med. ^_^ Mindre roligt a...

Av himeko - 18 januari 2009 23:21

Har haft en tung vecka. Först matteplugg nästan alla vakna timmar, och sedan tenta igår på morgonen. Direkt efter tentan fick jag gå iväg och hjälpa till med  min brors flytt till ny lägenhet...med andra ord närmare 7 timmar av att städa den gamla. E...

Av himeko - 6 januari 2009 19:01

Idag är det bara massvis med pluggande som gäller. Närmare bestämt mitt favorithatämne; MATTE. Med tanke på vilken utbildning jag valt så är det nog så att jag gillar att plåga mig själv. Tragglar tal och hoppas på att det ska fungera den här gången,...

Ovido - Quiz & Flashcards