Alla inlägg den 28 juni 2008

Av himeko - 28 juni 2008 15:59

Hade egentligen tänkt leta efter mönster och tyg för att själv sy en klänning att ha på min kusins bröllop. Det visade sig att affären hade stängt på lördagar under sommaren, så istället kikade jag in på en liten butik i närheten.

De hade två klänningar som passade mig och går att ha på bröllopet (har inte hittat någon tidigare). Den finaste, en chockrosa i chiffong med superfin skärning, gick på 3200. Varför passar alla dyra kläder så bra på mig?

Av himeko - 28 juni 2008 09:54

Jag både gillar och ogillar mitt sommarjobb. Gillar det för att det är lätt att sköta (inte direkt ansträngande eller tungt arbete) och jag får bra betalt. Dessutom gör tvåskifts-tiderna att jag hinner med saker på för-/eftermiddagen. Jag ogillar det för att det är så fruktansvärt lite att göra ibland, för att mina stackars naglar blir totalt förstörda (två har sprickor så långt ner att jag får ha plåster för att inte haka i och riva av dem, det skulle göra mer än lite ont). Framförallt ogillar jag att jag aldrig hinner göra särskillt mycket före/efter jobbet, hur nu det går ihop.

Men nu är det i varje fall helg, så nu slipper jag jobba. ^_^ 

Ovido - Quiz & Flashcards