Alla inlägg den 29 december 2007

Av himeko - 29 december 2007 23:53

Var på stan en kortis igen, mest för att leta babykläder åt kusinbarnet. Blev några inköp åt mig själv också. Köpte en stor, grön sjal på Indiska, har kollat på den ett par gånger tidigare. Sedan var det rea på ett armband med bjällror som jag kollat på, så det fick också följa med hem. Vet inte varför, men jag gillar smycken som låter lite (dingliga örhängen till exempel).

Har fortfarande inte hittat någon klänning däremot. 

Av himeko - 29 december 2007 23:41

Hittade tjock, brun och supermysig fleece för säkert ett halvår sedan och köpte tyget eftersom båda mina fleecejackor var oformliga och fula (utslitna).

Nu har jag äntligen lyckats sy klart in tröja, gick förvånansvärt fort när jag väl kom igång. Det enda som tog tid var att konstruera mönstret och få allt att stämma (med lite hjälp från mamma).

Är jättenöjd med resultatet i varje fall. Stor, mysig luva, härligt långa ärmar och perfekt tyg. Nu när jag har ett färdigt mönster så blir det dessutom mycket smidigare om jag någonsin får för mig att sy en till. ^_^ 

Av himeko - 29 december 2007 01:13

Tänkte bara passa på att tipsa om en liten tävling och en bra blogg. ^_^

http://shopaholicmamman.blogg.se/1198668146_tvling_vinn_en_goodie.html?2777CE43-9683-7685-ED79D00DE4D49695

Alltid trevligt om fler får chansen att tävla och vinna.

Ha det bra. 

Ovido - Quiz & Flashcards